fbpx

Elérkeztünk az ADOM Diákmozgalom 3. pontjának bemutatásáig, amely nem más, mint hogy hozzanak létre oktatásügyi minisztériumot. Ha érdekel, hogy ez miért fontos, olvasd el ezt a cikket! Hidd el, csak pár percet vesz igénybe az életedből! 🙂

Sokan azt hinnék, hogy minden országnak van oktatásügyi minisztériuma, hiszen olyan nagy jelentősége van egy ország életében az oktatásnak. Azonban Magyarországon sajnos nincs önálló oktatásügyi minisztérium, amely csak és kizárólag az oktatás problémáiért felel. Ezt a szerepet jelenleg az Emberi Erőforrások Minisztériuma, vagyis az EMMI tölti be, sok más feladata mellett. Egy külön minisztérium létrehozásának szimbolikus jelentősége is lenne, mivel jelenleg a diákokat emberi erőforrásnak tekinti a rendszer. Mi hiszünk abban, hogy a felnövő generáció nem pusztán humán erőforrás, hiszen a diákok akár tudatos és aktív állampolgárok is lehetnek. Az erre való nevelés pedig egy kiemelt feladata lehetne a jövő Nemzeti Alaptantervének, vagyis a NAT-nak. Fontos előrelépés lenne, ha a megalakuló Oktatásügyi Minisztérium élére egy hozzáértő oktatásügyi szakembert neveznének ki. Jelen állás szerint közös minisztere van az oktatásnak és az egészségügynek. Egy ilyen kettős pozícióra lehetetlen olyan embert találni, aki mind a két szakterületen otthonosan mozog, így érthető módon valamelyik szakterületen nagyobb gyakorlata, nagyobb rutinja lesz, mint a másikon. A jelenleg is hivatalban lévő Kásler Miklós egy szakorvos, pontosabban onkológus. Előnyösnek tartanánk, ha ezt a két igen fontos területet, mint az oktatást és az egészségügyet is külön minisztériummal és miniszterrel illetnék meg.

Forrás: 24.hu

Ez a diákok és a tanárok érdekeit is szolgálná, hisz egy oktatásügyi minisztérium csak velük foglalkozna. Csak azon dolgozna, hogy az oktatás jobb legyen, milyen tankönyveket, munkafüzeteket lehessen használni, egy héten maximum hány órája lehet a diákoknak/tanároknak. Egy oktatási vízió gyakorlatba ültetése, a hátrányos helyzetű gyermekek esélyteremtése, a romák oktatási esélyegyenlőségének biztosítása hatalmas feladat egy olyan minisztériumnak, ami emellett több tucat feladattal foglalkozik. Ezek mind olyan problémák, amelyekre egy önálló, független minisztérium, ha sok munka árán is, de meg tudná találni a megoldást. Az ADOM Diákmozgalom tehát azt szeretné, hogy a köznevelésért, szakképzésért, felsőoktatásért és a felnőttképzésért külön minisztérium feleljen!

Forrás: korkep.sk

Egy alapjáraton már évek óta elavult oktatási rendszerről beszélünk, amely nem készít fel a modern élet kihívásaira. Ennek megreformálása már önmagában is igen nehéz feladat. Éppen ezért nem szeretnénk az egészségügyért, a társadalmi felzárkóztatásért, a szociál- és nyugdíjpolitikáért, a család- és ifjúságügyért, a kultúráért, és a sportért is felelős  miniszter kezébe adni egy olyan munkát, ami önmagában több millió embert:, tanárokat, pedagógusokat és tanulókat érint. De ha jobban belegondolunk, valójában az oktatás helyzete mindenkit érint. Minden gyerek tankötelezett a jelenlegi jogszabály szerint 16 éves koráig, az iskola befejezése után pedig a gyerekeinket vagy más rokonainkat fogja szárnyai alá venni a magyar oktatási rendszer. Így kötelességünk kiállni egy jobb oktatási rendszer létrehozásáért.

Kérjük tehát egy önálló oktatásügyi minisztérium létrehozását, amely kizárólag oktatáspolitikával foglalkozik annak érdekében, hogy a Magyarországon tanuló diákok és hallgatók a lehető legjobb oktatásban részesüljenek!

Remélem sikerült átadnom szervezetünk álláspontját és rávilágítanom, hogy miért fontos egy oktatási minisztérium kialakítása.

Oktatásügyi minisztérium? ADOM!