ADOM Blog

Blog

Ingyenes online korrepetálást indítunk!

Sok diáknak van szüksége segítségre a tanulásban, különösen most, a távoktatás idején. Éppen ezért az ADOM Diákmozgalom (korábbi nevén: Független Diákparlament) úgy döntött, hogy ingyenes online …

Tovább
Blog

Egy nemzedék, ami függővé vált, mert függővé kellett válnia

Már a COVID-19 előtt is óriási problémát jelentett a társadalom számára a szociális médiától való függés. A gond ott kezdődött, mikor egy családi ebédnél, vagy
Tovább
Blog

Hogyan fojtja el a diákokat a magyar iskolarendszer?

“Az oktatás feladata, hogy megtanítson minket az erőteljes és kritikus gondolkozásra. Emlékeznünk kell, hogy az intelligencia nem elég. Intelligencia és egyéniség – ez a valódi
Tovább
Blog

Az online oktatás árnyoldala

Az online oktatás először márciusban is érintett minket, de sajnos most is aktuális. Valaki szereti, míg mások nem bírják az otthonlétet. Azt viszont sosem gondoltuk
Tovább
Blog

Válaszok helyett kapkodás: ezért elfogadhatatlan az SZTE modellváltása

Az országban sok egyetem válaszúthoz ért: maradjon állami tulajdonban vagy átkerüljön egy vagyonkezelő alapítvány tulajdonába? Ez egy fontos kérdés, vannak érvek és ellenérvek a modellváltással
Tovább
Blog

A 16-17 évesek választójogáról

Ez egy véleménycikk, amely nem feltétlenül tükrözi az ADOM Diákmozgalom álláspontját. Ez a véleménycikk válaszként született a Szavazzanak-e a diákok? és A demokrácia védelmében című cikkekre. A választójog kérdése
Tovább
Blog

Mozgalmunk 7 javaslata az érettségik kapcsán

Az érettségi vizsgákhoz közeledve szeretnénk ismertetni javaslataitainkat annak érdekében, hogy a végzős középiskolások a lehető legmegfelelőbb környezetben tegyék le jövőjük egyik meghatározó vizsgáját 2021-ben.  A
Tovább
Blog

Miről is szavazunk valójában?

Ez egy véleménycikk, amely nem feltétlenül tükrözi az ADOM Diákmozgalom álláspontját. Ez a véleménycikk válaszként született a Szavazzanak-e a diákok? és A demokrácia védelmében című cikkekre.
Tovább
Blog

A demokrácia védelmében – válasz a műveltségi cenzusra

Ez egy véleménycikk, amely nem feltétlenül tükrözi az ADOM Diákmozgalom álláspontját. Ez a véleménycikk válaszként született a Szavazzanak-e a diákok? című cikkre. A demokráciába vetett
Tovább
Blog

Szavazzanak-e a diákok?

Ez egy véleménycikk, amely nem feltétlenül tükrözi az ADOM Diákmozgalom álláspontját. Egy válasz véleménycikk is készült ebben a témában, A demokrácia védelmében címmel. A szabad
Tovább
Blog

Még sosem volt ilyen karácsonyunk

A 2020-as év nem hozta a tőle elvártat. Mindenki nagy reménnyel kezdte az új esztendőt és kíváncsian várta, hogy mit tartogat a számára. Azonban az
Tovább
Blog

Adományozd használt digitális eszközöd egy rászoruló diáknak!

Az ADOM Diákmozgalom 2020. december 13. és december 31. között használt, de jó állapotú digitális eszközöket gyűjt hátrányos helyzetű diákok számára, hogy ők is bekapcsolódhassanak
Tovább
Blog

„Gondolkodom, tehát rab vagyok” – egy diák súlyos szavai az oktatásról

Az iskolapad székének támlájára dőlve hallgattam, ahogy a már sokat megélt tanár úr boncolgat egy oly témát, mely magába foglalja az élet azon területeinek megértését,
Tovább
Blog

Hogyan hozd ki a legtöbbet a távoktatásból?

Másodszor tanulnak a középiskolás és egyetemista diákok otthonról. A távoktatás második alkalma újabb kihívásokkal és nehézséggel jelentkezett sokak számára. Tavasszal a világnak lehetősége adódott hozzászokni
Tovább
Blog

„Nem mondjuk ki hangosan: ég a ház!” – egy diák véleménye az oktatásról

„Nem mondhatom el senkinek, elmondom hát mindenkinek” – írja Karinthy, verseskötetének előszavában. Talán valami ehhez fogható az a gondolat, mely először eszünkbe jut mindannyiunknak, akik
Tovább
Blog

Miért ne 16? – avagy a probléma, amit nem seperhetünk sokáig a szőnyeg alá

Amikor oktatási reformokról beszélünk, szinte mindig szóba jön a tankötelezettség korhatárának módosítása, amiből igazán heves viták tudnak kialakulni, mert mindkét álláspont valamelyest érthető. Mégis a
Tovább
Blog

„Így is háromnegyed ötkor kelek, hova ébredjek korábban?”

Ha késik a busz, mert nagyobb tumultus van, mint egy Justin Bieber koncerten, nem igazán szoktam aggódni. Elvégre ez mindenkivel megesik. De iskolából még soha
Tovább
Blog

„Fáj belegondolni, hogy milyen emberek lesznek belőlünk”

Átlagos óra ez. Mint bármely másik. Ugyanúgy negyvenöt perces, ugyanúgy a sokadik már, és ugyanúgy elege van mindenkinek – beleértve a tanárt is. Mégis, a
Tovább
Blog

Covid, mentális egészség és a fiatalság – avagy mit tegyünk, ha baj van?

A világjárvány kitörése óta jelentősen megemelkedett a mentális problémákkal küzdők száma. A hónapokon át tartó bezártság, a változások a napi rutinban s a bizonytalanság sokaknál
Tovább
Blog

Országos felmérés: ezt gondolja 26 ezer diák, tanár és szülő az online oktatásról

Elkészült a tavaszi, online oktatással kapcsolatos kérdőívünk összefoglaló elemzése. A kérdőívet összesen 26 258 fő töltötte ki (21 237 diák, 3099 szülő, valamint 1922 tanár),
Tovább